11 december 2012

SNÖ!!





HEJ NU ÅKER VI

Oj, vad mycket snö vi fick!! Sträng kyla dessutom med bilar som inte startar och enorma mängder snö med snöskottning tidigt på morgonen innan jobbet.

Två helger i rad har ägnats åt snöslungning och i lördags blev det lite snölek på gården och bobåkning i vår lilla backe ner mot sjön. Det tyckte killarna var skoj.

Nu börjar det närma sig för oss... Efter nyår byter vi stad, hus mot lägenhet, nytt jobb för min del, ny skola och förskola för barnen... Det är med skräckblandad förtjusning måste jag säga. Det tuffaste vi gjort på länge, detta är verkligen en pärs att gå igenom. Känslor av "vad sjutton har vi gjort?! kommer upp titt som tätt. 
Lämna allt det trygga invanda, vänner, släktingar. 
Men förhoppningsvis blir allt bra, så småningom.

Kram från Anette



6 kommentarer:

Lantligt i Smultronbacken sa...

Vad spännande med flytten men jag kan verkligen förstå oron också. Men så länge man har sin familj med sig så går det nog bra ändå. Man är ju lite rädd för allt nytt och en ny stad, dagis, jobb och bostad är ett stort steg.
Men det kommer att bli bra tror jag. Har nu fått ert hus sålt än? Det ligger ju så mysigt tycker jag (från en som hämtade den gamla kassapparaten för ett tag sen).

Kram Teres

Cattis sa...

Låter spännande men jag kan förstå din känsla av den skrämmande varianten också...
Du får njuta av snön och lite jul först!!!

Kjamis Cattis

Nina Hedberg sa...

Ja det är mysigt med all snö, speciellt för barnens skull.

God Jul!

Kram Nina

Hanna sa...

Tittar in för att önska dig en riktigt GOD JUL.
Kram
Hanna

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

God Jul :) Kram från Australien♥ ~Pernilla

Annas skattkammare sa...

God fortsättning! Hoppas ni haft en fin jul! Önskar er all lycka i nya hemmet! Kram Anna