30 december 2012

Nytt år


Hej på er!

Här blir det glest mellan inläggen...

Anledningen är att det är otroligt mycket att tänka på här. Julen har avfirats med familjen hemma hos min bror. I morgon är det nyårsafton och det blir enbart vi 4 i familjen då flytten till nya staden är så pass nära. 

Snart börjar jag nytt jobb och vi kommer att bo i lägenhet ett tag. Faktiskt så har vi valt att behålla huset  här hemma ett tag till (larmat och utan värdesaker om nu någon undrade...). Vi fick lite kalla fötter och vill känna efter hur det känns i nya staden innan vi säljer. Det är ett mycket stort steg att sälja huset har vi kommit fram till, större än vi trodde. Dessutom är husmarknaden inte den bästa nu ska erkännas. Bankerna är stenhårda, folk som ska köpa får inte lån och det krävs ju dessutom av oss att vi gör en stor vinst för att kunna lägga in i nästa hus... Så just nu känns det säkrast att behålla. Dessutom är det så mycket känslor kring ett hus som barnen har växt upp i och vi har lagt ner så mycket arbete i.

Som en liten nystart så har jag iallafall beställt ett par nya arbetsskor! Det blev ett par svarta klassiska Calou som jag gått och tittat på i flera år :).

Önskar er alla ett riktigt gott nytt år!!

Kram, Anette


9 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Åhh, vad härligt att ni kan välja att ha kvar huset tills det känns 100% rätt att sälja det och att marknaden bli bättre. Den är inte rolig nu och massor med hus ute och på tok för lite får man. Skönt att känna efter först hur ni känner i nya staden. Men jag tycker att ni är såååå modiga som tar steget, jag skulle också vilja våga ibland. Ni kanske kan hyra ut huset istället. Säkerligen många fina familjer som kan sköta det ett tag.

Kram Teres

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh jag förstår er helt och hållet med huset. Man slits mellan minnen både på gott och ont.Och det är väl aldrig fel att få pröva sig fram om det känns bra i en ny stad.
Gott Nytt År
Kram Theres

Med en doft av lavendel sa...

Önskar dej ett riktigt Gott Nytt År
kram Annika

Villa Björkenäs Backen sa...

Önskar dig det samma ! :)
Tackar för detta året och önskar er alla riktigt Mycket Lycka till med frlytten !
Det kan vara bra att ta sig fram försiktigt !

Ha en fin nyårsafton ! varma nyårskramar från mig

Anonym sa...

44Gott Nytt År !
Ett steg i taget, det blir bra det.
Lycka till från syster yster med familj,

Cattis sa...

Låter som ett bra och genomtänkt beslut kring huset.... Med tiden kommer ni att veta hur ni ska göra!

God fortstnning önskar ja dig!
Kjamis Cattis

Lilla Kråkslottet/ Angelica sa...

Bättre att ta det säkra före det säkra och kolla läget först!! Ni gör rätt tycker jag, för det blir ju svårt att ändra sig sen!
Go fortsättning! Kram!

Jes/Vita villa vila sa...

God fortsättning vännen!

Lycka till med hus, nytt jobb och allt. Önskar dig allt gott in på det nya året!

Fiiiina skor! Kram Jes

Elin sa...

Hej!

Jag är så nyfiekn, hur går det för er nuförtiden? Det har gått ett helt år sen sist!