15 april 2012

Vårpyssel-söndag

Lite penseer har jag planterat i korgarna på trappan.
De lila syrenerna vid staketet har klippts ned... De mådde inte så bra efter att ha blivit flyttade och tog sig aldrig riktigt. Jag hoppas nu att de tar sig bra nu och blir friska och starka. De ska även kompletteras med vita bondsyrener i år.
Gästhuset fungerar för tillfället som målarverkstad (Uppfräshning av trädgårdsmöbler)
Här blommar snart pingstliljor, som avlöses senare av vit lavendel :)
En till liten rabatt. Här ska spaljen bytas ut mot ett plank med kryss upptill.

Vårt båtprojekt! En Parad 860 som är under renovering.

Hejsan!
Äntligen lite fint väder!

Här har varit ett kallt, grått och stundtals snöigt påsklov...
Idag på sista dagen är det äntligen lite finväder, även om det inte är någon riktig värme ännu.

Men det är så mysigt att pyssla ute så fort solen kommer fram. Pojkarna leker ute, springer, leker i sandlådan, hoppar studsmatta... Jag fixar i landen, rengör och målar trädgårdsmöbler. (M jobbar...)

Här ser ni också våran båt, som är vårt stora projekt just nu! Det blir inte sjösättning i år, men nästa år hoppas vi! Så sysslolösa är vi inte...

Hoppas ni har en fin söndag!

Kram, Anette

8 kommentarer:

Vit dröm sa...

Vad härligt att våren är på intågande :) Och många projekt ser jag att ni har!
Ha en skön söndag!
Kram Anna

annaslantliv sa...

Visst är det härligt nu när man kan vara ute igen!

tror vi måste köpa en studsmatta för lite barnpassning medans man får påta runt lite själv, det är inte så att man får det direkt...

Ha en skön vecka!

Kram Anna

Sandra på Ön sa...

Så härligt vårigt ni har det och roligt med båtprojektet.

Villa Hemma sa...

Våren är helt underbar. Så stor skillnad när man kan vara ute mer. Sooool :)

Kram

Hanna sa...

Denna veckan har jag lite recept vecka, välkommen att titta in.
Kram
Hanna

Vitaboet sa...

Åh så fina härliga vårbilder. Älskar verkligen ditt hus och er trädgård sååå vackert!!!

Det är så kul nu när vår och sommar projekten kan startas.

Kram

Hjemmekjær sa...

Så koselig uteplass dere har!
Det er herlig når våren kommer og man kan ha prosjekter utendørs:)bouressi

Hanna sa...

Jag har tyvärr flyttat min blogg.
Hoppas att du kan följa med.
Kram
Hanna